25 Ekim 2010 Pazartesi

Doğum Sonrası Kilolar...

İki çocuğum arası 16,5 ay  ve iştahım da sonsuz açık olunca doğum sonrası kilolarım alıp başını gitmişti. İkinci doğumdan sonra tartı artk 74'ü gösteriyordu. Ve ilk gebeliğim öncesi kilom sade ve sadece 52 idi. Silkelenmeliydim, kendime gelmeliydim ama bunu nasıl yapacağıma dair en ufak fikrim-azmim-hırsım yoktu. Daha fazla yemek yiyerek kendimi avutuyordum sanki. Sonra o  an geldi aynadaki görüntüme kırıldığım an. Kilo verme savaşıma karar aldığım an. Önce kendimce bir araştırma yaptım. İlk olarak yeme düzenimde değişiklik yaparak, karbonhidrat ve proteinleri ayrıştırtım. Ve zararlı beyazları beslenmemden çıkardım bir parça tuz hariç. ( Un-Şeker-Tuz kardeşlerden söz ediyorum ) Kahvaltılarıma bir-iki dilimcik tam buğday, tam çavdar gibi faydalı karbonhidratlar ekledim. En önemlisi de akşam öğünümü çok zor da olsa akşam 18.30 çekmeyi başardım. Hani 'az ye sık ye' öğütlerine sadık kalıyorum. Öğün aralarında ise yeşil çay-beyaz çay ikilisini dönüşümlü olarak kullanıyorum. Bol bol su içiyorum ek olarak, bazı günler çok canım tatlı isteyince bir bardak light süte bir çay kaşığı tarçın katıp içiyorum, bu yalancı tatlı ile hem vücudumun kalsiyum ihtiyacını karşılayıp hemde tarçının sonsuz faydasından medetleniyorum.

13 Eylülde başladığım bu zorlu maratonda bugün 25 Ekim yaklaşık 8.800 gr vermiş bulunuyorum.(Vermem gereken kilo 22.500 gr :) ) 'Durmak yok, yola devam' diyorum...

3 yorum:

  1. çok başarılısın fakat bence bildiğin herşeyi uygulamak ağır gelebilir . eğer emziriyosan tuna'yı bence sinameki falan asla içmemelisin:) yrıca blogun hayırlı olsun:) sadece anne olduğun konusunda yanılıyosun canım benim:) girişimci ruhun engellenemez...

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim canım. Bloguma ilk yorum yazan sensin. Girişimci ruhum :))

    YanıtlaSil
  3. ne demek canımın içi:) herzaman arkandayım. bu arada sen diyet konusunda coştun ben sana yetişemem :( şu hediye olayını fes ediyorum:D yoksa sen benim cebimde 5 kuruş bırakmazsın bu hırsla:))

    YanıtlaSil